Elektroničke knjige

O e-knjizi općenito

U posljednjih je nekoliko godina e-knjiga postala nešto – o čemu se priča. O čemu svi imaju neko mišljenje, bilo pozitivno, bilo negativno, no još nitko nije došao do konačnog odgovora – koja je budućnost e-knjige, hoće li one uspjeti istisnuti klasičnu tiskanu knjigu, koje su najčitanije, trebaju li biti besplatne ili ne i slično.

Tu smo, dakle, kod knjige. Knjiga je već tisućljećima nositelj sadržaja, a kako će se one prilagoditi novom vremenu, možemo tek nagađati. Tisak u međuvremenu postaje sve jeftiniji i dostupnijii, što ne treba olako odbaciti, a što svakako ide u prilog papirnatim knjigama.

No, koje su prednosti e-knjiga? Sve su dostupnije, mogu se čitati na plaži ili dok čekate autobus za povratak kući nakon posla, u vlaku, nisu geografski ograničene, ne zauzimaju prostor, a često su i besplatne. Osim toga, čuvaju okoliš jer nije potrebna beskonačna sječa stabala.

Platforma koju uglavnom koristimo za objavljivanje naših e-knjiga jest Issuu i s one su u potpunosti besplatne za preuzimanje. Zapravo su, uz tiskano izdanje, svojevrsna reklama jer dopiru do šire čitateljske publike.

Lijep izgled, mogućnost downloada u univerzalno prihvaćenom PDF formatu, djeljivost na društvenim mrežama, izbor čitanja na desktopu, laptopu ili mobilnom telefonu, sve su to faktori s kojima itekako računamo pri obradi neke knjige i njezinom plasmanu na beskrajno veliko, traženo i čitano tržište.

Što, s druge strane, dobiva autor? Dobiva ono što si sam često ne može osigurati: uredničku, lektorsku i dizajnersku obradu teksta, mogućnost individualnog dogovora s izdavačem te uključenost u proces nastanka knjige, recenzije, plasiranje sadržaja na društvene mreže, dodatne angažmane u pronalaženju novih kanala plasmana sadržaja, a sve u smislu postizanja prepoznatljivosti, rekli bismo brendiranja samoga autora.

Zanimljivo je napomenuti i specifičan fenomen novijeg datuma, a to su tzv. romani u nastanku. Naime, autori ih, u nastavcima, objavljuju na društvenim mrežama prije njihove konačne realizacije u e- ili tiskanom obliku (ili pak u kombinaciju obaju oblika). Na taj način stvaraju potencijalnu čitateljsku publiku te afirmiraju sebe kao prepoznatljivo ime. Zapravo je riječ o još jednoj prednosti što je nudi virtualni prostor, a koju nipošto ne valja zanemariti.

(fotografija: pexels.com)